قیمت لوله گالوانیزه
نوشته شده توسط : فولاد 369

مقدمه

لوله فولادی گالوانیزه یکی از بهترین انواع لوله های موجود در بازار است که با ضخامت های مختلف تولید و برای کاربردهای متفاوتی در اختیار مشتریان قرار می گیرد. لوله گالوانیزه که مقاومت خوبی در برابر زنگ زدگی دارد در صنایع مختلف کاربرد دارد. این لوله ها ابتدا درزدار تولید و سپس درز آن ها جوش داده می شود. برای افزایش مقاومت لوله های گالوانیزه در برابر زنگ زدگی، سطوح داخلی و خارجی لوله ها با استفاده از روی مذاب لعاب کاری می شود. لوله گالوانیزه به طول ۶ متر و دو سر آن رزوه شده تولید می شود. قیمت لوله گالوانیزه به عوامل زیادی بستگی دارد که تقاضای بالای آن به دلیل مقاومت بالا در برابر فرسایش و کاربردهای فراوان آن می باشد که بنابراین همه ی این عوامل بر قیمت آن تاثیر می گذارد. فروش لوله گالوانیزه فقط با آخرین قیمت روز محصول امکان پذیر است; برای اطلاع از هزینه آن و خرید آسان می توانید به وبسایت رسمی فولاد ۳۶۹ مراجعه کنید.

لوله چیست؟

لوله ها اقلامی هستند که سیال را از نقطه ای به نقطه دیگر حمل می کنند. یکی از انواع لوله های پرکاربرد در صنعت و تاسیسات، لوله های فولادی هستند که با توجه به عناصر اولیه و روش ساخت به انواع مختلفی تقسیم می شوند ولی لوله های گالوانیزه یکی از پرکاربردترین لوله ها در تاسیسات می باشد. لوله های فلزی با توجه به روش تولید و آلیاژ به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که برخی از این دسته ها عبارتند از:

آلیاژ: لوله های فلزی با آلیاژ فولاد کربن، فولاد ضد زنگ و…

روش تولید: لوله های فلزی عمدتاً به دو روش لوله مانیسمان و لوله درزدار تولید می شوند که لوله های گالوانیزه تولید شده به روش درزدار می باشد. به این ترتیب که لوله های درزدار با گالوانیزه کردن و حدیده کردن لبه های ابتدایی و انتهایی به شکل نهایی لوله گالوانیزه تبدیل می شوند.

لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه یک لوله فولادی کربنی است که با یک لایه محافظ روی پوشش داده شده است. لایه گالوانیزه به عنوان یک لایه مقاومتی عمل می کند و عملکرد ضد خوردگی لوله های فولادی را تقویت می کند، به طوری که این پوشش قبل از فولاد کربنی خورده و زنگ می زند. لوله گالوانیزه یکی از محصولات ساخته شده از آهن سفید است که از طریق آبکاری آند گالوانیزه می شود تا مقاومت آن در برابر زنگ زدگی و باران اسیدی افزایش یابد. بنابراین گالوانیزه نوعی پوشش است که ماده آن عنصر فلزی روی است و فرآیند گالوانیزه شدن لوله از طریق این المنت انجام می شود. اصولا لوله گالوانیزه به صورت سبک و متوسط ​​تولید می شود که برای انتقال آب و گاهی گاز استفاده می شود. کاربرد اصلی این لوله ها در محیط های مرطوب است که می توان به محیط های زیرزمینی، هوای آزاد و محیط هایی از این قبیل که رطوبت باعث خوردگی و زنگ زدگی می شود اشاره کرد. این لوله های فولادی به دو روش گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد تولید می شوند.

لوله گالوانیزه سبک یا لوله گالوانیزه صنعتی

لوله گالوانیزه سبک یا لوله مبدل یک لوله سبک و صنعتی است که به دو صورت گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد با فلز روی پوشانده شده است تا مقاومت آن در برابر خوردگی دیواره های داخلی و خارجی افزایش یابد. لوله گالوانیزه سبک یکی از پرمصرف ترین لوله ها در صنایع مختلف است و به دلیل قیمت مناسب و ارزان تر نسبت به انواع لوله ها با ضخامت بیشتر کاربرد به سزایی دارد. تولید لوله های گالوانیزه سبک عبارت است از تولید لوله های مبدل به صورت ورق یا درز که پس از تولید و تمیزشدن آن برای گالوانیزه کردن به حمام روی مذاب منتقل می شود و پس از گذشت مدت معینی با مقدار پوشش حداقل ۷۰ میکرون آماده بسته بندی می شود.

لوله گالوانیزه سنگین

لوله گالوانیزه سنگین نوعی لوله فولادی است که در تامین آب سازه های فلزی سنگین و همچنین پل های هوایی مورد استفاده قرار می گیرد. ضخامت لوله های گالوانیزه سنگین بالاتر از ۳ میلی متر است و در سایزهای مختلف از ۵ تا ۲۰ سانتی متر تولید می شوند. و از نظر وزن و ضخامت به لوله های گالوانیزه سنگین و نیمه سنگین تقسیم می شوند.

خرید و فروش آهن آلات ساختمانی فولاد 369

مشخصات فنی و کاربردهای لوله گالوانیزه سنگین

کاربرد این مدل از لوله های فولادی بسیار گسترده است و در صنایع مختلف برای انتقال آب بخصوص در شرایطی که دمای محیط بالا است استفاده می شود. لوله سنگین با پوشش محافظ گالوانیزه گرم از هر نوع پوسیدگی جلوگیری می کند و مانع از گرفتگی لوله ها و ترکیب فلزات سنگین با جریان آب عبوری می شود. همانطور که از نام این لوله ها مشخص است، تفاوت اصلی لوله گالوانیزه سنگین و سبک وزن و ابعاد آن ها است که توسط استاندارد DIN2440 تعیین می شود. لوله های گالوانیزه سنگین در پالایشگاه ها، پتروشیمی ها، صنایع یا مصارف عمومی برای خطوط خنک کننده و انتقال سیالات (به ویژه آب) استفاده می شود. این لوله ها که مقاومت بالایی در برابر حرارت و دمای بالا دارند معمولا در تماس مستقیم با آتش و مبدل های حرارتی  قرار می گیرند.

انواع لوله های گالوانیزه

  • لوله گالوانیزه گرم

لوله های فولادی گالوانیزه گرم، به طور گسترده در ساخت و ساز، ماشین آلات، زغال سنگ، مواد شیمیایی، برق، وسایل نقلیه راه آهن، صنعت خودرو، بزرگراه ها، پل ها، کانتینرها، امکانات ورزشی، ماشین آلات کشاورزی و ماشین آلات نفتی استفاده می شود. لوله گالوانیزه گرم با فرو بردن لوله فولادی در حمام روی مذاب تولید می شود. روکش روی می تواند مقاومت در برابر خوردگی لوله های فولادی را افزایش داده و عمر آن ها را افزایش دهد. مخزن داغ لوله گالوانیزه گرم دارای مزایای آبکاری یکنواخت، چسبندگی قوی و عمر طولانی است. لوله فولادی گالوانیزه گرم و محلول آبکاری مذاب تحت واکنش های فیزیکی و شیمیایی پیچیده ای قرار می گیرد تا ساختار آلیاژ آهن-روی مقاوم در برابر خوردگی را تشکیل دهد. لایه آلیاژی با لایه روی خالص و پایه لوله فولادی یکپارچه شده است، بنابراین مقاومت لوله در برابر خوردگی بیشتر می شود.

  • لوله گالوانیزه سرد

لوله گالوانیزه سرد که به روش الکتروگالوانیزه انجام می شود و مقدار کمی روکش گالوانیزه حدوداً ۵۰-۱۰ گرم در متر مربع روی سطح فلز می نشیند. لایه روی به سادگی به پایه لوله فولادی متصل می شود و به راحتی جدا می شود. بنابراین مقاومت در برابر خوردگی آن در مقایسه با لوله گالوانیزه گرم بسیار ضعیف است. تولید کنندگان عمده لوله های گالوانیزه برای اطمینان از کیفیت، اکثر آن ها از الکترو گالوانیزه (آبکاری سرد) استفاده نمی کنند. تنها شرکت های کوچک با تجهیزات کوچک و تجهیزات قدیمی از فولاد الکتروگالوانیزه استفاده می کنند، البته باید توجه داشت که قیمت لوله گالوانیزه سرد نسبتاً ارزان تر از گرم است.

روش تولید لوله گالوانیزه

روش غوطه وری گرم یکی از روش های رایج تولید لوله گالوانیزه می باشد. برای انجام گالوانیزه ابتدا لوله را چربی زدایی کرده و زنگ آهن را از سطح لوله پاک می کنند. این کار باعث جذب بهتر فلز روی و افزایش عملکرد گالوانیزه می شود. پس از چربی زدایی، لوله در محلول فلاکس قرار می گیرد، محلول فلاکس باعث جذب بهتر روی می شود. پس از این مرحله لوله ها وارد دستگاه گالوانیزه شده و در کوره های مخصوص به دمای ۱۲۰ درجه سانتیگراد می رسد. پس از آن، لوله در یک کوره خشک قرار می گیرد. بعد از کوره خشک نوبت به ورود لوله به حوضچه فلز روی می رسد. لوله ها به مدت ۱ دقیقه در دمای ۴۵۰ درجه سانتیگراد قرار می گیرند، پس از یک دقیقه فلز از استخر خارج می شود. پس از خروج لوله از حوضچه روی، فلز اضافی در سطح داخلی و خارجی لوله با دمیدن بخار و هوا حذف می شود. برای جلوگیری از تشکیل آلیاژ، لوله به سرعت در آب سرد غوطه ور می شود. در مرحله آخر لوله آجدار شده و درپوش های پلاستیکی برای محافظت از دنده ها و شناسایی آن ها روی لوله نصب می شود. لوله های گالوانیزه شامل لوله فولادی گالوانیزه و لوله آهن گالوانیزه می باشد که هر کدام از این لوله ها ویژگی های متفاوتی دارند.

کاربردهای لوله گالوانیزه

لوله های گالوانیزه علاوه بر خطوط لوله برای مایعات کم فشار عمومی مانند آب، گاز، نفت و همچنین به عنوان لوله های چاه نفت و صنعت نفت کاربرد فراوانی دارند از جمله میادین نفتی و بخاری های نفتی و افزایش تراکم تجهیزات کک سازی شیمیایی. کولر، لوله مبدل، لوله پشتیبانی تونل معدن و … از این لوله ها برای انتقال آب استفاده می شد، اما پس از گذشت چندین سال، کشورهای توسعه یافته به تدریج استفاده از آن ها را به عنوان لوله آب از دهه ۱۹۶۰ ممنوع کردند. از انواع دیگر لوله های گالوانیزه به عنوان ستون نرده ها و نرده هایی که در محیط باز قرار می گیرند استفاده می شود. در سال های گذشته از لوله گالوانیزه در ساختمان های مسکونی نیز استفاده می شد اما امروزه از مقاومت بالای آن در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت و گرما بیشتر استفاده می شود.

خرید و فروش آهن آلات ساختمانی فولاد 369

قیمت لوله گالوانیزه

لوله های گالوانیزه به دلیل داشتن بدنه مقاوم و جلوگیری از زنگ زدگی همواره برای انتقال آب مورد استفاده قرار می گیرند و از مهمترین نکات یک ساختمان، تاسیسات آن است که همیشه از این محصولات برای انتقال آب استفاده می کنند. قیمت لوله گالوانیزه با توجه به مقاومت و ساختار آن متفاوت است، همانطور که می دانید کارخانه های فولادسازی زیادی در کشور فعالیت می کنند که تقریبا نیمی از آن ها توانایی تولید لوله های گالوانیزه با کیفیت را دارند بنابراین با دریافت اطلاعات لازم بنابر نیاز خود می توانید بهترین خرید را انجام دهید.

قیمت هر شاخه لوله گالوانیزه

یکی از مهم ترین عواملی که در هنگام خرید ذهن مشتری را تحت تاثیر قرار می دهد قیمت فعلی است. قیمت امروز لوله گالوانیزه با توجه به عوامل مختلفی تغییر می کند که از جمله مهمترین عوامل می توان به کارخانه تولید، کیفیت مواد اولیه، بازار فعلی آهن و اندازه لوله گالوانیزه اشاره کرد. لوله گالوانیزه در شاخه های ۶ متری تولید می شود. افرادی که نیاز به قیمت انشعاب لوله گالوانیزه دارند سایز لوله را انتخاب کرده و قیمت یک کیلوگرم را در وزن کل لوله مورد نظر ضرب کنند. بنابراین قیمت لوله گالوانیزه ۵ سانتی متر کمتر از ۱۰ و ۱۲ سانتی مترخواهد بود.

قیمت لوله گالوانیزه ۱۰سانتی متر

لوله های فولادی گالوانیزه در ضخامت های ۲، ۲.۵ و ۳ میلی متر تولید می شوند. قطر این مقاطع نیز از ۱ تا ۱۲ سانتی متر متغیر است. یکی از پرکاربردترین سایزهای لوله گالوانیزه ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر می باشد به همین دلیل بسیاری از مشتریان به دنبال قیمت لوله گالوانیزه ۱۰ سانتی متر هستند.

خرید لوله گالوانیزه

خرید روزانه لوله گالوانیزه در تمامی سایزها به صورت خرده یا عمده امکان پذیر است. افرادی که قصد خرید اینترنتی لوله گالوانیزه را دارند ابتدا ضخامت مورد نیاز را انتخاب کرده و با توجه به وزن مورد نیاز محصول را به سبد خرید خود اضافه کرده و در نهایت بر روی دکمه ثبت سفارش کلیک می کنند. همچنین می توانید قیمت لوله گالوانیزه گلخانه ای را مشاهده کرده و خریداری نمایید.

خرید و فروش آهن آلات ساختمانی فولاد 369

جمع بندی

همان طور که گفته شد پرکاربردترین و متداول ترین سایزهای لوله گالوانیزه ۱۰سانتی متر، ۳ سانتی متر و ۲ سانتی متر می باشد و اکثر افراد و شرکت ها از این سایزها برای ساخت گلخانه استفاده می کنند، زیرا معمولاً وزن کمتری دارند و حمل و نقل و تعویض آن ها راحت تر است. البته سایزهای دیگر این محصول نیز در سراسر کشور مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید سایز و مشخصات فنی لوله گالوانیزه مورد نیاز خود را انتخاب نمایید تا بهترین و سودمندترین خرید را داشته باشید.





:: برچسب‌ها: فولاد 369 , خرپا , خرید و فروش آهن آلات , خرید و فروش آهن آلات ساختمانی , قیمت آنلاین آهن آلات ساختمانی , قیمت آنلاین آهن آلات , لوله گالوانیزه ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: